Pages

Sunday 18 August 2013

PERCAYA ATAU TIDAK PERLU CUBA

Saya pernah terbaca banyak maklumat tentang dunia perayaman. Salah satu yang menarik perhatian saya adalah mengenai stamina ayam.

Ramai yang menyatakan tentang latihan yang teratur akan meningkatkan stamina ayam. Itu memang betul dan tepat. Walau bagaimanapun, ada satu lagi maklumat untuk menambahkan stamina ayam adalah dengan memberikan ayam minuman tradisional iaitu gula merah dengan air asam jawa. Pada mulanya saya tidak mempercayainya.

Untuk membuktikan maklumat ini betul atau satu penipuan maka saya mengambil keputusan untuk mencubanya.
Keputusannya adalah memang memberikan kesan yang baik kerana saya cuba melagakan ayam sebelum diberikan gula merah dan air asam jawa dan juga melagakan selepas memberinya minum. Ternyata perbezaan pukulan dan stamina jelas kelihatan. Terima kasih pada admin yang memberikan maklumat ini.

Untuk membuktikan kebenarannya anda boleh mencubanya...

No comments:

Post a Comment