Pages

Saturday 14 December 2013

Jamu Stamina Ayam.

Kita harus menjaga stamina ayam kita yang sering kita latih setiap hari. Selain daripada makanan tambahan yang dibuat daripada bahan kimia kita juga boleh menyediakan makanan tambahan ini sendiri.

Maklumat ini juga saya perolehi dari sumber internet dan saya juga telah mengaplikasikannya. Ternyata ianya berkesan. Untuk berkongsi maklumat ini maka saya sertakan gambar agar lebih mudah difahami.
Bahan yang digunakan adalah serbuk gula merah dan juga asam jawa. Semua orang mengenali bahan ini dan tidak sukar untuk mendapatkannya.
Ini adalah nisbah antara serbuk gula merah dengan asam jawa.  Nisbah ini adalah untuk seekor ayam sahaja. Jika jumlah ayam lebih daripada 1 ekor maka nisbahnya juga berbeza. Maka anda haruslah menyesuaikannya, terlebih sikit pun tidak apa . Ia tidak akan menjejaskan pun ayam-ayam tersebut.
Inilah adunan  yang sudah siap dan sedia untuk diminumkan kepada ayam kita tadi. 
Peringatan;
Ketika meminumkan cairan ini kepada ayam, kita haruslah berhati-hati , jangan terlalu cepat kerana ia akan menyebabkan ayam anda mengorok. Oleh itu, minumkanlah sedikit demi sedikit sehingga habis.

Selamat mencuba. Ianya boleh diberikan setiap hari atau 3 hari sekali.

No comments:

Post a Comment